kurkuma latte

Kā kurkuma lattes var uzlabot jūsu veselību

Kurkuma late ir viena no karstākajām tendencēm veselīga uztura pasaulē. Par to, ka tā ir vērtīga, ir dzirdējuši daudzi, tomēr daudz šaurāks pulks ar kafijas cienītājiem pilnība izprot to, kā tieši kurkuma latte iedarbojas uz mūsu ķermeni un kādus ieguvumus mēs varam saņemt, iekļaujot šo dzērienu mūsu ēdienkartē. Kā ar vairumu veselīga uztura tendencēm, arī kurkuma lattes vērtība bieži tiek pārspīlēta. Pastāv dažādi mīti, kas ir radušies dēļ nepietiekamas izpratnes par to, kas tieši ir vērtīgās vielas kurkuma lattē un kā mūsu ķermenis tās absorbē. Šajā rakstā mēs detalizēti apskatīsim visus šos faktorus, lai jūs iemācītos pareizi pagatavot kurkuma latti un gūtu pilnvērtīgu priekšstatu par to, kā tā var uzlabot jūsu veselību.

Kas īsti ir kurkums

Kurkums ir spilgti dzeltena garšviela, par kuras veselībai noderīgajām īpašībām mēs zinām jau tūkstošiem gadu. Tā nāk no Senās Indijas, kur pirmās liecības par tā lietošanu ir ierakstītas Vēdiskās kultūras vēsturē pirms 4000 gadu. Ajurvēdiskajā medicīnā šo garšvielu lieto, lai ārstētu iekaisumu. Viena ēdamkarote kurkuma satur 29 kalorijas, gandrīz gramu olbaltumvielu un tādus vērtīgus minerāļus, kā magniju, fosforu un kāliju. Sākotnēji, kurkumu Rietumos izmantoja tikai kā auduma krāsvielu. Neskatoties uz to, ka mēs, rietumnieki visai vēlu apjautām, cik kurkums ir noderīgs mūsu veselībai, pēdējo gadu laikā, šīs garšvielas īpašības tiek apskatītas vairākos pētījumos, ieskaitot vēža ārstēšanas pētējumus.

Kas ir vērtīgākā viela kurkuma lattē

Vairumam cilvēku, šis jautājums šķitīs ļoti vienkārš. Kurkuma lattes vērtīgākā sastāvdaļa, protams, ir jābūt kurkumam, vai ne? Patiesībā, tieši šeit sākas pirmie pārpratumi, par šo dzērienu, jo reālā aina ir maziet sarežģītāka. Kurkuma veselībai noderīgā, aktīvā viela ir kurkumīns un tā arī ir atbildīga par visiem veselības ieguvumiem, kādi tiek saistīti ar šo garšvielu. Tas ir būtiski tādēļ, ka kurkuma garšviela satur tikai no 1% līdz 3% kurkkumīna. Lai kurkumīnu uzņemtu pietiekošā daudzumā, kurkuma garšvielu būtu jālieto ļoti daudz, ka tā atstātu negatīvus blakus efektus, kas būtu kaitīgāki par jūsu ieguvumiem, piemēram, problēmas ar žulti. Tādēļ, ja jūs vēlaties dzert kurkuma lattes ne tikai tādēļ vien, ka jums patīk tās garša, bet arī dēļ kurkumīna veselīgās iedarbības, pievienojiet tai kurkumīna koncentrātu, nevis kurkuma garšvielas. Kurkumīna koncentrāts satur aptuveni 18 reižu vairāk kurkumīna, nekā kurkuma garšviela, tādēļ tas ir pats labākais kurkuma pulveris veselībai.

Kādēļ lietot kurkumīnu kopā ar latte kafiju?

Kurkumīnam ir visai spēcīga un specifiska garša, kas nebūt ne visiem iet pie sirds. Dzerot ūdenī iejauktu kurkumīnu, visdrīzākais, jums prasīsies uzdert pārti kaut ko, kas jūs atbrīvos no tā stiprās pēcgaršas, tādēļ ir tikai pašsaprotami, ka daudzi cilvēki izvēlas to iejaukt savos dzērienus. Lai arī piens ar kurkumu ir laba alternatīva tiem, kas nedzer kafiju vai tēju, latte ir ideāls risinājums pārējiem, jo espresso kafijai ir spēcīga garša, kas mazliet noslēpj kurkumīna garšu. Tai pat laikā kurkuma ar pienu kopā garšo maigāk, radot pilnvērtīgāku ansambli. Protams, kafija ir arī vispopulārākais dzēriens dienas iesākšanai, tādēļ ir pašsaprotami, ka daudz cilvēku kurkumīnu pievieno tieši latte.

Veselīgas kurkuma latte receptes

Kurkuma latte, reizēm tiek saukta arī par zelta latte, palīdzēs jūsu veselībai tikai tad, ja jūs to pagatavosiet pareizi, lietojot kurkumīna ekstraktu, nevis kaltētu kurkuma garšvielas pulveri. Tiesa gan kurkumīna ekstrakts ir uztura bagātinātājs, tādēļ tā daudzums, kādu jums vajadzētu pievienot savai latte, ir atkarīgs no koncentrācijas pakāpes, jūsu svara un citiem faktoriem, kurus labāk būtu iepriekš pārrunāt ar jūsu ārstu. Visbiežāk ieteicamā kurkumīna deva, sākot lietošanu ir 500 līdz 1000mg, atkarībā no jūsu svara. Ar laiku, ja jūs nenovērojat nevēlamas blaknes, šo devu varētu pakāpeniski paaugstināt līdz 2000mg dienā. Jūsu ērtībai, mēs esam sagatavojuši dažādas kurkuma receptes, kas ne tika uzlabos jūsu veselību, bet arī patīkami garšo. Patiesībā, mums nebija īpaši jānopūlas, jo kurkums ar pienu ļoti labi sader kopā!

Kurkuma tējas latte

Sastāvdaļas:

  • Krūzīte ar jūsu iecienītāko pienu (govs piena, kokosriekstu piena, mandeļu piena vai cita)
  • Kurkumīns (atkarība no jums piemērotākās dienišķās devas)
  • Puse tējkarotes kanēļu
  • 2cm liels svaigi mizota ingvera gabaliņš
  • 1 ēdamkarote cukura vai kļavu sīrupa (pēc izvēles)
  • Šķipsniņa melno piparu

Pagatavošana:

  • Uzkarsējiet visas sastāvdaļas nelielā katliņā uz nelielas liesmas
  • Kad sastāvdaļas ir izkusušas, samaisiet dzērienu un ielejiet to krūzītē
  • Medus nav jāpievieno obligāti, tomēr kurkums ar medu lieliski garšo

Kurkuma latte kafija

Sastāvdaļas:

  • 35ml espresso (vai mazliet vairāk citas, ļoti spēcīgas kafijas)
  • 150ml piena
  • cukurs (pēc izvēles)
  • kakao pulveris vai riekstu drumstalas (pēc izvēles)
  • Puse tējkarotes kanēļa

Pagatavošana ar espresso mašīnu vai latte kafijas automātu:

  • Pagatavojiet tasīti latte savā kafijas automātā
  • Ja jūsu kafijas automātam nav latte pagatavošanas funkcijas, pagatavojiet dubulto espresso un pievienojiet tam putotu pienu.
  • Pievienojiet kurkumīnu (atkarībā no jums piemērotākās dienišķās devas)
  • Pievienojiet kanēli
  • Pievienojiet cukuru, kako pulveri vai riekstu drumstalas (pēc izvēles)

Pagatavošana bez kafijas automāta:

  • Ielejiet 150ml piena stikla burciņā ar uzskrūvējamu vāku, pievienojot pienam kurkumīnu. Atstājiet burciņā pietiekoši daudz brīvās vietas, lai piens varētu saputoties un aizskrūvējiet to ciet
  • Kratiet burciņu no visa spēka apmēram minūti, līdz piens saputojas un ir gandīz dubultojies izmērā
  • Noskrūvējiet burciņas vāku un ievietojiet to mikroviļņu krāsnī un karsējiet to pusminūti. Piena putas pacelsies augšā un mikroviļņa krāsns karstums palīdzēs tām stabilizēties
  • Ielejiet espresso vai citu spēcīgu kafiju tasītē. Ir ieteicams lietot pēc iespējas platāku un seklāku tasīti
  • Ielejiet uzkarsēto pienu tasītē ar espresso. Izmantojiet lielu karoti, lai neļautu putām iekrist tasītē
  • Izmantojot karoti, pārklājiet latte ar tik daudz putām, cik jūsu sirds to vēlas
  • Pievienojiet cukuru, kako pulveri vai riekstu drumstalas (pēc izvēles)

Kā kurkumīns uzlabos jūsu veselību

Uzņemot rekomendēto kurkumīna daudzumu, jūs uzlabosiet vairākus savas veselības un labklājības aspektus. Kurkumīns uzlabo vairākus svarīgus jūsu ķermeņa rādītājus, tādejādi samazinot daudzu nopietnu slimību riskus. Tas ir arī ir ļoti noderīgs skaistuma kopšanas līdzeklis. Šī brīnišķīgā viela palīdzēs jums arī ātrāk atgūties no treniņiem vai citām smagām, fiziskām slodzēm. Turpinājumā mēs jums pastāstīsim sīkāk, par to kā tieši kurkumīns var uzlabot jūsu veselību.

Kurkumīns palīdz mazināt iekaisumu

Iekaisums ir viens no galvenajiem veselības faktoriem. Zinātniskajos pētījumos ir pierādīts, ka tas spēlē milzīgu lomu vairumā, Rietumu pasaulē izplatītāko, hronisko kaišu un slimību attīstībā. Hronisks iekaisums bojā mūsu šūnas, vājina mūsu imunitāti, paaugstina mūsu asinsspiedienu un aizkavē atveseļošanās un dzīšanas procesu. Iekaisums var bojāt arī to šūnu daļu, kas ir atbildīga par tās normālu dalīšanos, tādejādi paaugstinot vēžu risku. Augsts asinsspiediens tiek saistīts ar dažādām kardiovaskulārajām saslimšanām. Kurkumīns palīdz ierobežot visus šos riskus, pateicoties tā lieliskajām pretiekaisuma līdzekļa īpašībām. Pievienojot latte kafijai kurkumīnu, vai uzņemot to pietiekošos daudzumos jebkādā citā formā, iekaisuma līmeņi var mazināties pat desmitkārtīgi.

Kurkumīns ir spēcīgs antioksidants

Dēļ tā antioksadanta īpašībām, kurkumīns cīnās ar šūnu brīvajiem radikāļiem, stimulējot ķermeņa dabīgi izstrādātās antioksidantu enzīmas, un uzlabo imunitāti piecas reizes labāk, kā to dara vitamīns C. Brīvie radikāļi ir skābekļa atomi, kas ir palikuši pāri no kādas no mūsu ķermeņa daudzajām ķīmiskajām reakcijām. Tie ceļo pa ķermeni, “meklējot” kaut ko, ar ko tie varētu reaģēt. Šādas reakcijas ir nevēlamas, jo tās bojā mūsu šūnas, tādēļ ir tik būtiski, lai mums netrūktu antioksidantu, tādēļ kurkuma tējas nieru attīrīšanai ir tik vērtīgas!

Kurkumīns ļauj mums izskatīties jaunākiem ilgāk

Kurkumīns ne tikai uzlabo mūsu veselību, bet arī padara mūs ārēji pievilcīgākus. Tā pretiekaisuma īpašības novērš pietūkumu, pumpas un neveselīgo sārtumu, kas pavada hronisku iekaisumu. Kurkumīns arī uzlabo mūsu ādas tekstūru, palīdzot pret tās sausināšanos. Tādēļ, tasīte latte kafijas ar kurkumīna ekstraktu jums ļaus ne tikai justies labāk, bet arī padarīs jūs daiļākus.

Kurkumīns uzlabo smadzeņu darbību

Zinātniskajos pētījumos ir pierādīts, ka kurkumīns aizkavē Alcheimera slimības simptomu attīstību. Tas arī uzlabo mūsu atmiņu. Kurkumīns arī palīdz atveseļoties bojātām šūnām. Zinātniskajā pētījumā, kurā vienai grupa uzturs tika bagātināts ar kurkumīnu, bet otrai tika dots placebo, tika pierādīts, ka kurkumīns uzlabo atmiņu par 28%.

Kurkumīns atvieglo artrītu, locītavu un muskuļu sāpes

Pateicoties tā īpašībam, kā lieliskam pretiekaisuma līdzeklim, kurkumīns mazina muskuļu un locītavu sāpes. Tas tiek izrakstīts arī kā zāles cīņai ar artrītu. Zinātniskajos pētījumos ir pierādīts, ka artrīta pacienti, kuri bagātina uzturu ar kurkumīnu, lieto par 63% mazāk pretsāpju līdzekļu, piedzīvo 59% sāpju un stīvuma samazinājumu, kā arī vairāk kā trīskāršo spēju nodoties fiziskās aktivitātēs.

Noslēgumā

Kurkumīns ir viens no visvērtīgākajām vielām, kādu mēs varam iegūt no augu pasaules. Tas palīdz mums ilgāk saglabāt veselību, jauneklīgu izskatu un aktīvu dzīvesveidu. Katram vajadzētu apsvērt uztura bagātināšanu ar kurkumīnu. Neatkarīgi no tā, vai jūs savu dienišķo kurkumīna devu uzņemsiet kopā ar kurkuma latte kafiju, vai kādā citā formā, jūs noteikti novērtēsiet daudzos ieguvumus, kurus piedāvā šī dabīgā viela.

Biežāk uzdotie jautājumi par kurkuma latti

Vai kurkuma latte var palīdzēt atvieglot artrīta simptomus?

Jā, kurkumīns, kas ir aktīvā viela kurkumā, ir ļoti efektīvs līdzeklis cīņā pret artrītu un ārsti to bieži izraksta artrīta pacientiem.

 

Vai dzerot kurkuma latte ir iespējamas nevēlamas blaknes?

Jā, kurkuma pārdozēšana, vai to pārmērīgos daudzumos uzņemot caur kurkuma latte, vai jebkādā citā formā, izraisa blaknes. Nopietnākie blakus efekti ir žults problēmas, bet pārmērīga kurkuma uzņemšana var izraisīt arī sliktu dūšu, vēdera sāpas un šķidru vēdera izeju.

 

Cik ilgi ir jāgaida, lai sajustu kurkuma latte sniegtos veselības ieguvumus?

Bagātinot uzturu ar atbilstošu kurkumīnu devu, neatkarīgi no tā, vai jūs to uzņemat ar kurkuma lattēm, vai kādā citā formā, jums vajadzētu ievērot pozitīvas izmaiņas mēneša līdz divu mēnešu laikā.